♥"believe in Qada and Qadar. Allah has write something beautiful for us."♥

Monday, 11 June 2018

Saat kita rasa kehilangan ... 🙂


Apabila kita merasakan kehilangan seseorang, kita akan rasa kekurangan dalam life kita.. kita mula cuba ingat kali terakhir kita melihatnya, apa yang kita bincangkan dengannya, bagaimana ekspresi wajahnya, dan cuba merasakan kembali perasaan yang telah sampai ke hati kita pada masa itu.

Kenangan akan mula meraba pada sentuhan sentuhan yang pernah diberikan, seolah-olah mendengar suaranya, Senyumannya yang menenangkan, ketawa yang teruk, matanya, bau badan tersendiri.

Bayangnya terus menari di dalam hati seolah-olah melihat dirinya hadir di hadapan kita. Kita datang ke arahnya, tangan kita cuba menyentuh bayangannya, mahu memeluknya, tetapi dia tiba-tiba hilang. Sekarang, dia hanya ilusi yang kelihatan. Kita akan sedar sekali lagi jika kita benar-benar merindukannya pada masa ini. Kita mengharapkan dia akan kembali dalam kehidupan kita. Dan kita akan mula mengatakan, "Jika dia kembali kepada saya, saya tidak akan membiarkan dia pergi, saya tidak akan membuatnya menangis, saya tidak akan membiarkan dia pergi dengan luka, saya akan membuat dia gembira."

Sekiranya orang yang masih hidup itu hidup, kita akan berdoa agar Allah akan memberi kita peluang untuk bersama dengannya dan berjanji untuk tidak mengulangi kesilapan yang membawanya. Jika dia hilang, kadang-kadang kita menyesal, dan berjanji tidak akan melakukan perkara yang sama kepada orang lain. 

Kerana kita mula menyedari sesuatu atau seseorang sangat berharga apabila dia hilang..

Kita akan turut rasa sgt menyayanginya apabila si dia pergi ..

p/s : jgn buat ego itu menguasai diri ..

No comments: