♥"believe in Qada and Qadar. Allah has write something beautiful for us."♥

Wednesday, 21 December 2016

Begitu banyak situasi yang kita jumpa dalam hidup ini, disaat dia datang dan pergi menghampiri kita.. Ada saatnya dimana kita tersenyum manja karena hal indah..
Ada saat dimana kita tertawa untuk hal yang terjadi diantara kita, kehidupan kita..
Ada pula saat air mata mengalir ketika kita ada masalah yang berlaku..
 
ya ...
aku pernah terluka sebelum mengenalimu, saat itu kau hadir.. kau hadir membawa sebuah sinar dalam hidupku.. kau hadir bersama "gembira" kau hadir bersama "gelak ketawa" kau hadir bersama "gurauan senda" kau hadir bersama "usikan" kau hadir bersama "sikap" kau hadir bersama "nasihat" 

ya,aku akui.. kau punca aku kembali senyum saat itu .. kau punca aku kembali ketawa saat itu .. kau punca aku kembali semangat saat itu .. kau punca segalanya.. 

Awak.. indahnya kenangan yang hilang dan pergi begitu saja.. kadang saya berfikir ingin putar semula kenangan dan masa itu.. kadang saya berfikir ingin mengembalikan lagi kenangan itu walaupun semua itu sudah berubah.. kadang terfikir jugak mengapa semua ini perlu terjadi.. tetapi diri ini tidak mampu.. kerana kenangan itu sudah menjadi masa lalu kita..

ketika diri ini menaip dalam saat bersedih, tiada yang menemani dan memahami.. Aku masih mampu tersenyum saat hatiku sedang menangis aku masih mampu tertawa walau hati ini kadang terluka.. aku masih mampu berlagak biasa walaupun kadang diri ini rasa tak selesa.. tetapi ada perkara yang terindah apabila saat aku masih mampu melihat dirimu..
p/s :- "when the memories hit you, it hurts ! "










No comments: